Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Sylvia Velde - WaarBenJij.nu Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Sylvia Velde - WaarBenJij.nu

Banff

Door: Sylvia

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

31 Juli 2015 | Canada, Banff

Was een mooie dag vandaag. Weer een helderblauwe hemel. In de ochtend is het nog wel wat fris en 's-middags loop je te puffen. Was tegen de 30 graden hier. Maar we mopperen niet hoor integendeel. Banff ligt in het hart van het eerste en meest beroemde nationale park van Canada (Banff National Park) midden in de Rocky Mountains. Om half negen waren we al op weg naar de Banff Gondola. 5 minuutjes van het hotel. Dat is een gondelbaan en die brengt je op de top van Sulphur Mountain. Deze berg is 2451 m hoog en hier heb je een geweldig uitzicht over alle bergen. Je moet ook nog wel een stukje omhoog lopen, maar dat is het echt waard. Mijn hubbletelescoop (zo noemden Rens en Tim moeders fototoestel) bleef klikken. Prachtige foto's gemaakt.
Toen terug naar het hotel want we waren te dik aangekleed, het begon al aardig warm te worden.
Hierna naar Bow Falls gereden. Dit is een kleine waterval in de Bow rivier te midden van een prachtig decor dat weer absoluut de moeite waard was.
Na de lunch naar Cave and Basin National Historic Site. Dit is de geboorteplaats van Canada's eerste nationale park en het derde in de wereld gesticht in 1885. De geur van zwavel doordringt de lucht rondom de Cave and Basin Hot Springs.
In Banff nog even wat boodschapjes gedaan voor morgen onderweg richting Jasper en wezen tanken aangezien het hier vrij goedkoop is vergeleken bij wat we eerder getankt hebben 118,9 Canadese dollars, in Revelstoke was de benzine 128,9.
's-Avonds lekker gegeten bij de Griek. Daar was een leuke bediende. Hij was in Amsterdam geweest en wist een paar woordjes Hollands: lekker, Albert Heijn en hagelslag. Leuke gozer.
Daarna hebben we nog een half uurtje in downtown Banff heerlijk op een bankje zitten uitbuiken en mensjes gekeken. Zitten raden wie waar vandaan kwam. Ik moet wel zeggen dat ze gigantische blikken Chinezen hebben opengetrokken hoor. Overal waar je in Canada komt zie je busladingen Chinezen. In Vancouver was ook een hele grote Chinese gemeenschap. Maar het zijn aardige mensen, je hebt er geen last van.
Dat was het weer voor vandaag, tot morgen!