Van Jasper naar Clearwater - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Sylvia Velde - WaarBenJij.nu Van Jasper naar Clearwater - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Sylvia Velde - WaarBenJij.nu

Van Jasper naar Clearwater

Door: Sylvia

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

03 Augustus 2015 | Canada, Jasper Park Lodge

Na een nachtje heerlijk slapen vandaag op pad richting Clearwater, dat ligt in het Wells Gray Provincial Park. Het was erg heet vandaag, 34 graden. Blij dat we airco hebben in de auto.
Na 100 km getankt en koffie gedronken op een gezellig plekje. Wat we daar weer zagen! Hier rijden campers en caravans van het formaat stacaravan en dan hebben ze nog allerlei dingen erbij. Er kwam er eentje aanrijden met zo'n grote pick-up truck, daar stonden twee motors in, op het dak twee boten en achter zijn auto zo'n caravan formaat stacaravan en daar hingen nog vier fietsen aan. Gisteren in Jasper een stel gezien, hij reed in een grote legertruck met zo'n achterlijk grote caravan erachter en zij reed in zo'n pick-up truck met een boot erachter. Zo gaan ze daar dus met z'n tweeën op vakantie. Je weet echt niet wat je ziet.
Enfin toen we wegreden van die parkeerplek liep er ineens een hert de weg over, Rob kon op tijd stoppen. Het beestje had niks in de gaten, liep op z'n gemakje de weg over.
Her was weer een hele mooie rit met mooie uitzichten maar verder waren er deze dag niet echt veel bezienswaardigheden.
's-Middags nog wat boodschappen gedaan (dan weet je ook niet wat je ziet hoor, wij hebben kuipjes boter van een pond, hier hebben ze ze van 2 kilo of meer, alles big hoor), bij de liquorstore nog wat bier gehaald en toen naar het hotel. Hebben nog wel een klein stukje gelopen maar het was te warm.
In het hotel gegeten en toen gezellig met een Hollands stel ( wat dezelfde reis maakt) gezellig gekletst. Ze komen uit Gouda en hij werkt bij de HRO Rotterdam, jaja, dat zit tegenover waar ik werk. Ik zit op de ene hoek en hij op de andere hoek, lachen. Wat is het wereldje toch klein hè. Nu gaan we zo slapen en morgen gaan we het park bezichtigen, moet heel mooi zijn met heel veel watervallen, we gaan het zien.
Doei doei!

• 04 Augustus 2015 - 09:16

Ria Hussaarts:

Ha Sylvia en Rob
    maak ons maar jaloers, prachtige foto, als ik jonger was dan zou ik het ook doen, haha, ga bij kras kijken of zij een georganiseerde reis hebben. Leuk te lezen en mee te genieten. Veel plezier.