Prince Rupert - Reisverslag uit Prince Rupert, Canada van Sylvia Velde - WaarBenJij.nu Prince Rupert - Reisverslag uit Prince Rupert, Canada van Sylvia Velde - WaarBenJij.nu

Prince Rupert

Door: Sylvia

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

08 Augustus 2015 | Canada, Prince Rupert

Eerst nog even terug naar gisteren. Toen we in het Fort St. James National Historic Park waren werd er een chickenrace en een duckrace gehouden. Er deden 5 kippen en 5 eenden mee. Je kon vantevoren aangeven wie er zou winnen. Rob had aangegeven dat 5 zou winnen en wat bleek kip nr. 5 won! Toen de eenden. Eend 1 en eend 5 waren gelijk aan het eind en bleven toen allebei staan voor ze eraf sprongen (10 cm). Maar eend 5 sprong het eerst dus had Rob weer gewonnen. Hij kreeg twee buttons, één met I won the chickenrace en één met I won the duckrace. Lachen. Het was zo komisch om te zien.
Vandaag van Smithers naar Prince Rupert via Moricetown, Hazelton, Cedarvale en Terrace.
In Moricetown Canyon aan de Bulkley River stonden een paar vissers op de rotsen met een groot net zalmen te vangen. Ze vingen er heel veel maar gooiden de meesten weer terug. Die bleken dus te klein te zijn, alleen de grote haalden ze eruit. Er zijn aan de zijkant twee zalmtrappen gemaakt, dit is gedaan voor de kleinere zalmen om zo beter omhoog te komen.
Daarna verder richting New Hazelton. Hier zijn we afgeslagen naar Hazelton en zo kwamen we bij de Hagwilet Suspension Bridge. Dit is een stalen hangbrug, 76 meter boven de Bulkley River en daterend uit 1931. We zijn nog een stukje verder gereden, maar uiteindelijk weer terug gegaan. Toen we terug reden was er een mooi uitkijkpunt, dus wij stoppen. We waren net aan de overkant toen er een auto stopte en een vrouw riep dat we uit moesten kijken omdat daar gisteren een beer liep.
Op dat moment zag ik die beer aan de rand van het bos aan de kant van onze auto staan. Wij terug naar de auto, maar voordat we dichtbij waren liep hij het bos in. Ik heb nog wel een foto dat hij aan de rand van het bos zit. Eindelijk onze eerste beer gezien. Nee, wat schetst onze verbazing, we waren net weer een kwartiertje onderweg loopt er ineens een beer de weg over. We waren zo overrompeld dat voordat je beseft dat je een foto moet maken hij al in het bos was verdwenen. Hilarisch, twee beren op één dag! Toen wel met de camera in de aanslag maar natuurlijk toen niks meer gezien.
In de middag nog een buitje gehad, maar voordat we in Prince Rupert waren knapte het weer op.
In Prince Rupert is niet zoveel te beleven. Je moet hier naartoe om op de boot te gaan anders moet je al die honderden kilometers weer terug.
Dus morgenochtend om half zes present zijn bij de boot en dan komen we morgenavond om elf uur in Port Hardy, dus het reisverslag hiervan komt pas overmorgen.
Dit was het weer voor vandaag!