Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van Sylvia Velde - WaarBenJij.nu Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van Sylvia Velde - WaarBenJij.nu

Victoria

Door: Sylvia

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

12 Augustus 2015 | Canada, Victoria

Vandaag de hele dag in Victoria. Victoria is de hoofdstad van British Columbia. De stad en de inwoners zijn hoofdzakelijk van Britse afkomst en dat kun je wel zien aan de dubbeldekkers en de mogelijkheid om High Tea te gebruiken. Victoria staat bekend als de "The Sunshine City of Garden" vanwege een overvloed aan groen en prachtige bloementuinen. Ook hangen hier aan elke lantaarnpaal prachtige hanging baskets.
We zijn langs de haven gewandeld in de vroege ochtend, het was nog heerlijk rustig (er waren nog geen blikken Chinezen opengetrokken) richting Fisherman's Wharf. Een hele gezellige haven met een hoeveelheid aan verschillende boten van klein naar groot. Fisherman's Wharf bestaat uit allemaal woonboten, je lacht je dood, de meest rare vormen en kleuren zie je er liggen. Ook stijgen en landen er voortdurend watervliegtuigen.
's-Middags met de auto de rest van de kust bekeken en heerlijk op een bankje naar de oceaan zitten staren.
Daarna zijn we nog in Chinatown geweest, stelde niet zoveel voor, was vrij klein en allemaal dezelfde winkeltjes. We hebben daar wel Chinees gegeten, Rob walnut prawns en ik sesame chicken. We vonden het allebei erg lekker.
Morgen weer terug naar Vancouver en overmorgen weer naar huis (snif, snif). We hebben het erover gehad dat als we hier waren geweest toen we nog jong waren we waarschijnlijk waren geëmigreerd (maybe).

• 15 Augustus 2015 - 13:42

Annet:

Hebben jullie in Port Hardy de burgemeester nog ontmoet. Dat is mijn neef. Je hebt daar ook een Bood road. Genaamd naar mijn oom.

Geweldig om jullie verslag ge lezen.