2e dag New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Sylvia Velde - WaarBenJij.nu 2e dag New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Sylvia Velde - WaarBenJij.nu

2e dag New York

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

24 Augustus 2016 | Verenigde Staten, New York

Vanochtend om half acht op pad gegaan. Iedereen had redelijk goed geslapen na de reis. We hebben gelijk tickets gehaald voor de hop on-hop off bus en zijn daarna gaan ontbijten. Daarna richting Rockefeller Center. Tot dit complex behoren veertien wolkenkrabbers, waaronder het 70 verdiepingen hoge General Electric Building. Ter hoogte van de 70ste verdieping ligt het panoramaterras "Top of the Rock" met een spectaculair uitzicht op Manhattan en Central Park. Het was echt schitterend. Heel veel foto's gemaakt natuurlijk. Je hebt daar een prachtig zicht op het Empire State Building. Dit uit graniet en staal opgetrokken gebouw is 443m hoog tot aan de top van de bliksemafleider en het telt 102 verdiepingen. Het is een van de symbolen van New York. Het werd in 1931 in gebruik genomen na een bouwtijd van maar 18 maanden. Ongelofelijk voor die tijd.
Daarna zijn we richting St. Patricks Cathedral gelopen. Dit is een neogotische kerk van natuursteen en marmer, in 1879 gewijd aan de patroonheilige van de Ieren. Het fungeert als zetel van het aartsbisdom New York en heeft plaats voor 2500 gelovigen. Prachtige kerk.
Toen richting Grand Central Station. Dit centraal station is uit 1913. Officieel het het Grand Central Terminal. Om het te bouwen moest 2,5 miljoen m3 aarde worden weggegraven, 25 km aan rails verplaatst en 18.000 ton staal verwerkt. Is heel mooi om te zien.
We zijn ook nog binnen geweest in de New York Public Library. Stenen leeuwen flankeren dit beaux-artsgebouw uit 1911 aan Fifth Avenue. Het heeft prachtige bronzen deuren in de neo-classicistische marmeren voorgevel. Ook een gelambriseerde leeszaal.
Daarna begonnen we al aardig moe te worden en zijn op de hop on-hop off bus gestapt. Dan kom je langs Chinatown, Little Italy, Trump Tower enzovoorts. Te veel om op te noemen. Uiteindelijk aan het eind van de middag weer richting het hotel.
'S-Avonds heerlijk buiten gegeten, want over het weer hebben we tot nu toe niet te klagen.
Zo mensen, morgen weer een nieuw verslag van onze belevenissen.