Kennedy Space Center - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Sylvia Velde - WaarBenJij.nu Kennedy Space Center - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Sylvia Velde - WaarBenJij.nu

Kennedy Space Center

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

29 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Kissimmee

De mannen zijn vandaag naar het Kennedy Space Center geweest. Dat is de lanceerbasis en een ruimtevaartindustriecomplex van NASA bij Cape Canaveral op Merritt Island in Florida. Hier werden in het verleden de Apollo-vluchten voorbereid en ook werden er de spaceshuttles gelanceerd. Het ligt vlak bij Titusville en is ongeveer 55 bij 10 km groot (56.600 hectare).
Ze hebben o.a. een gesimuleerde lancering van een spaceshuttle meegemaakt en zijn langs alle belangrijke locaties geweest.
Ze vonden het in ieder geval heel erg leuk.
Laura en ik zijn naar de de mall geweest, Lake Buena Vista Factory Stores in Orlando. We werden bij de receptie opgepikt en konden mee met de gratis shuttlebus. Lekker geshopt en om 13.00 uur terug naar het resort waar we nog even bij de Flea Market zijn geweest. Op het resort nog wat gegeten en toen in de stromende regen naar ons huisje gewandeld. Het is hier heel erg warm met af en toe een flinke regenbui, maar ja wat wil je met een tropisch klimaat. Voor a.s donderdag verwachten ze een behoorlijke storm. We zien wel.
Lekker gegeten bij LongHorn Steakhouse en nog een klein boodschapje gedaan bij Targets.
Morgen gaan we verder reizen naar Fort Myers.