Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Sylvia Velde - WaarBenJij.nu Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Sylvia Velde - WaarBenJij.nu

Hoi An

Door: Sylvia

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

06 Maart 2024 | Vietnam, Hoi An

Hallo peopeltjes,

Het was weer een drukke ochtend. Ik moet zeggen op deze reis doe je dingen die je zelf nooit gedaan zou hebben. Fietsen door het land, met de nachttrein, varen met allerlei bootjes, met de fietstaxi en morgen zelfs nog een stuk vliegen naar Ho Chi Minh City.

Vanochtend om half acht moesten we paraat zijn want we zouden gaan fietsen. In de ochtend is het nog te doen, alhoewel het rond tienen al behoorlijk warm was (34 graden). Weer door die prachtige rijstvelden gefietst. In het noorden hadden ze de rijst net geplant, in het midden was het al een stuk verder en hier kan de rijst al bijna geoogst worden. Leuk om al die stadia te zien. Ook zijn we nog bij moestuinen wezen kijken. Nou daar kunnen ze hier wel wat van hoor. Zo netjes onderhouden. Halverwege gestopt om wat te drinken en toen gingen we op ronde bamboebootmandjes het water op door het kokosnotenbos om naar krabben te vissen. We hebben er 4 gevangen! Was wel hilarisch allemaal hoor. Daarna weer verder fietsen en toen weer op een boot (met de fietsen) over de Hoai rivier een beetje richting hotel. Het laatste stuk moesten we fietsen naar het hotel (is ook een huzarenstukje hoor). Aangekomen in het hotel eerst wezen douchen, want zelfs onze kleding was drijfnat. Heerlijk geluncht in het hotel en toen zijn we samen heerlijk op een bedje aan het zwembad gaan liggen en in slaap gevallen natuurlijk hahaha. Om een uur of vier richting het centrum gelopen (was toch wel verder dan we dachten). Heerlijk lopen slenteren daar en naar de zonsondergang gekeken. Na een uurtje met de taxi (1,86 euro) terug naar het hotel en weer gedoucht en toen lekker gegeten in het hotel.

We gaan vroeg slapen want we moeten om 06.00 uur ontbijten omdat we om 06.30 uur vertrekken naar het vliegveld voor onze binnenlandse vlucht. Je zou toch niet zeggen dat je op vakantie bent hè, we hebben nog geen dag kunnen uitslapen hihihi.

Nou hoe het morgen allemaal gaat verlopen zijn wij heel benieuwd naar, maar dat gaan jullie morgen horen.

Voor nu weer een dikke knuffel voor iedereen en tot morgen!

• 06 Maart 2024 - 16:42

Corrie.:

Wat een leuke dingen doen jullie.Het lijken wel twee vakanties in een.

• 07 Maart 2024 - 18:23

Elly:

Het is een straf tempo, maar zeer zeker de moeite waard,