Ho-Chi-Minh City en de Mekong Delta koop - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Sylvia Velde - WaarBenJij.nu Ho-Chi-Minh City en de Mekong Delta koop - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Sylvia Velde - WaarBenJij.nu

Ho-Chi-Minh City en de Mekong Delta koop

Door: Sylvia

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

08 Maart 2024 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Vanochtend om 07.30 uur vertrokken naar de vruchtbare Mekong Delta, de "Rijstkom" van Azië. In de waterstad Cai Be zijn we van de bus overgestapt op de boot en zijn we over de Mekong gevaren waar het dagelijks leven zich langs de oevers afspeelt. Het is de plek waar de lokale bevolking samenkomt en handel drijft, maar ook de was doet. Je ziet woningen op palen in het water staan en talloze bootjes voorbij schieten, volgeladen met koopwaar. Bij een van de eilandjes gestopt en toen verder op de fiets, alwaar we een champignonkwekerij, een fruitkwekerij, waar ze ook bijen hadden voor de honing hebben bezocht. Die champignons kweken ze op zaagsel, was interessant. En allerlei soorten fruit, die hier rijpen aan de boom waardoor ze zo'n heerlijke smaak hebben. Ook hebben we daar geluncht en toen een stukje met kleine roeibootjes gevaren richting de grotere boot. Weer terug gevaren naar de bus en weer richting Saigon. Daarna zijn we de stad ingelopen om naar dat verkeer te kijken. Het blijft een schouwspel. Er rijden hier zoveel brommers/scooters (veel meer dan auto's), allemaal door elkaar. Maar er zit een systeem in dat werkt. Hetzelfde geldt voor als je wilt oversteken. Rustig doorlopen al komt die hele meute op je af en ze stoppen of gaan netjes om je heen. Geweldig. Als we dit in Nederland zouden doen, krijg je allerlei verwensingen naar je hoofd of ze rijden je van je sokken. Maar enfin, daarna terug naar het hotel waar we op het dak op de 17e verdieping met een geweldig uitzicht buiten hebben gegeten.

Net onze koffers netjes ingeruimd. Morgenochtend hebben we nog vrij, maar onze reisleider heeft voor morgenmiddag weer wat voor ons georganiseerd, zodat we ons niet vervelen aangezien we pas om 23.55 uur op het vliegtuig stappen.

Misschien is dit het laatste verslag alhier, zo ja dan zal ik thuis nog van de laatste dag en de vliegreis iets vertellen.

Meestal ga je op vakantie om uit te rusten, wij gaan naar huis om van de vakantie uit te rusten hihihihi.

Nou mensen, dit was het en leuk dat jullie zo met ons hebben meegenoten.

Groetjes en een dikke knuffel van ons en tot ziens!

• 08 Maart 2024 - 16:16

Linsey:

Lieverds, alvast een hele fijne en veilige terugreis naar Nederland. We hebben genoten van de verslagen maar vinden het ook wel weer heerlijk als jullie straks weer thuis zijn. Dikke knuffels van ons

• 09 Maart 2024 - 03:36

Elly:

Goede thuisreis, jullie zullen nog lang nagenieten van deze reis. Ontzettend veel gezien en beleefd.

• 09 Maart 2024 - 07:54

Ron En Monica:

Kom maar gauw uitrusten van die prachtige, maar zeebeer intensieve reis! bedankt voor je mooie verslagen en tot gauw!

• 09 Maart 2024 - 14:41

Ivonne:

Aan al het mooie komt een eind maar erop terugkijken kan gelukkig nog heel lang.